Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle


Airomi

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta

OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin.

Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan Airomin, joka lanseerataan syyskuun alussa. Olemme tästä erittäin innoissamme, sillä se parantaa merkittävästi suomalaisten yritysten kilpailukykyä.

Airomi on alusta, joka yhdistää kolme kriittistä markkinoinnin tuloksellisuuden ajuria:

  1. Reaaliaikainen näkymä tuottavuuteen
  2. Koneoppivat skenaariotyökalut
  3. Robotisoitu mediaostamisen prosessi

”Palvelu on suunnattu yritysten johdolle markkinoinnin tiedolla johtamisen välineeksi. Uusi palvelu tottelee nimeä Airomi ja haemme nyt ensimmäisiä pilottiasiakkaita FMCG-brändeista ja sähköisen kaupan toimijoista, joille haetaan merkittävää markkinoinnin tuottavuuden ja tehokkuuden paranemista. Kertoo OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt.”

”Koneoppimisen hyödyntämisestä markkinoinnissa on puhuttu paljon, mutta käytännön teot ovat jääneet uupumaan. Nyt markkinointi- ja teknologiaosaamista on yhdistetty tavalla, jota Suomessa ei ole aiemmin tehty. Lopputuloksena mainostaja pystyy seuraamaan ja vaikuttamaan markkinoinnin tuottavuuteen nopeudella, mikä ei ole ollut mitenkään aikaisemmin mahdollista.”, kommentoi Houston Analyticsin toimitusjohtaja Antti Syväniemi.

Palvelu sopii ennen kaikkea yrityksille, joilla on paljon erilaisia markkinointitoimenpiteitä eri kanavissa ja selkeästi asetettavat tavoitteet markkinoinnille. Airomin koneoppiva malli on rakennettu siten, että se kehittyy datan ja oppien kertyessä, jolloin markkinointi-investointien odotetaan paranevan jatkuvasti.

”Airomin kehittämisen myötä pystymme myös automatisoimaan merkittävän osan markkinointitoimenpiteiden jalkautuksesta ja näin nopeutamme markkinoinnin reagoimiskykyä. Nyt tuomme markkinoijille välineet, jolla markkinoinnista voidaan luoda aito kilpailuetu, joka vielä kaiken lisäksi kehittyy koneoppivien mallien myötä jatkuvasti ”, kertoo toimitusjohtaja Teemu Neiglick Omnicom Media Group Finlandista.

Airomi

Recent Content

link to COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

Lataa artikkeli pdf-muodossa. Elämme suurimman globaalin muutoksen keskellä sitten vuoden 2008 finanssikriisin. Sen vaikutukset näkyvät jo nyt kuluttajakäyttäytymisen, mediakulutuksen ja markkinoinnin sekä markkinointibudjettien muutoksina.  Suomi tulee muihin Euroopan ja Aasian maihin verrattuna muutaman viikon jälkijunassa ja tässä tilanteessa se antaa meille mahdollisuuden oppia muilta markkinoilta, miten reagoida uuteen tilanteeseen. MEDIAN KULUTUS JA MAINOSTAJIEN MEDIAPANOSTUKSET Väestön […]
link to Vinkit etätyön ja lastenhoidon yhdistämiseen

Vinkit etätyön ja lastenhoidon yhdistämiseen

Monet meistä ovat nyt uuden edessä kun samaan aikaan pitäisi hoitaa kahdet työt: omat työt etänä sekä lasten hoito. Tässä meiltä muutama vinkki miten voit saada päiväsi sujumaan paremmin: Sovi yhdessä lasten kanssa edellisenä iltana millainen on seuraavan päivän ohjelma / lukujärjestys. Kirjoita (tai piirrä jos lapsi on pienempi) lukujärjestys esimerkiksi paperille tai piirustustaululle näkyville. […]