Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle


Airomi

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta

OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin.

Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan Airomin, joka lanseerataan syyskuun alussa. Olemme tästä erittäin innoissamme, sillä se parantaa merkittävästi suomalaisten yritysten kilpailukykyä.

Airomi on alusta, joka yhdistää kolme kriittistä markkinoinnin tuloksellisuuden ajuria:

  1. Reaaliaikainen näkymä tuottavuuteen
  2. Koneoppivat skenaariotyökalut
  3. Robotisoitu mediaostamisen prosessi

”Palvelu on suunnattu yritysten johdolle markkinoinnin tiedolla johtamisen välineeksi. Uusi palvelu tottelee nimeä Airomi ja haemme nyt ensimmäisiä pilottiasiakkaita FMCG-brändeista ja sähköisen kaupan toimijoista, joille haetaan merkittävää markkinoinnin tuottavuuden ja tehokkuuden paranemista. Kertoo OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt.”

”Koneoppimisen hyödyntämisestä markkinoinnissa on puhuttu paljon, mutta käytännön teot ovat jääneet uupumaan. Nyt markkinointi- ja teknologiaosaamista on yhdistetty tavalla, jota Suomessa ei ole aiemmin tehty. Lopputuloksena mainostaja pystyy seuraamaan ja vaikuttamaan markkinoinnin tuottavuuteen nopeudella, mikä ei ole ollut mitenkään aikaisemmin mahdollista.”, kommentoi Houston Analyticsin toimitusjohtaja Antti Syväniemi.

Palvelu sopii ennen kaikkea yrityksille, joilla on paljon erilaisia markkinointitoimenpiteitä eri kanavissa ja selkeästi asetettavat tavoitteet markkinoinnille. Airomin koneoppiva malli on rakennettu siten, että se kehittyy datan ja oppien kertyessä, jolloin markkinointi-investointien odotetaan paranevan jatkuvasti.

”Airomin kehittämisen myötä pystymme myös automatisoimaan merkittävän osan markkinointitoimenpiteiden jalkautuksesta ja näin nopeutamme markkinoinnin reagoimiskykyä. Nyt tuomme markkinoijille välineet, jolla markkinoinnista voidaan luoda aito kilpailuetu, joka vielä kaiken lisäksi kehittyy koneoppivien mallien myötä jatkuvasti ”, kertoo toimitusjohtaja Teemu Neiglick Omnicom Media Group Finlandista.

Airomi

Recent Content

link to Korona-seurantapalvelu kuluttajien reaaliaikaisista ostoaikeista livenä!

Korona-seurantapalvelu kuluttajien reaaliaikaisista ostoaikeista livenä!

Koronakriisin aikana kysynnän ja tarjonnan lainalaisuudet ovat muuttuneet nopeasti ja epävarmuus heijastuu niin talouteen kuin kuluttajien ostoaikeisiin ja -käyttäytymiseen. Olemme julkaisseet yhdessä Houston Analyticsin kanssa Korona-seurantapalvelun, joka tarjoaa mahdollisimman reaaliaikaista dataa siitä, miten me kuluttajat käyttäydymme! Kyseisessä palvelussa seurataan lähes 30 eri kategoriassa kuluttajien ostoaikeiden kehittymistä yhdistämällä viikoittaisella paneelikyselyllä kerättävää ostoaiedataa hakukoneiden hakudataan ja dataa […]
link to Alko ottaa käyttöön uuden markkinointiviestinnän toimintamallin — valitsi OMD:n mediatoimistokseen

Alko ottaa käyttöön uuden markkinointiviestinnän toimintamallin — valitsi OMD:n mediatoimistokseen

Alko on valinnut kilpailutuksen kautta OMD Finlandin mediatoimistopalveluiden toimittajakseen. Valinnassa painotettiin kykyä brändijohtamiseen, strategisen tason mediasuunnitteluun osaamista ja yhteistyökykyä eri toimijoiden kanssa. Yhteistyön tavoitteena on parantaa suunnittelun tuloksellisuutta ja toimenpiteiden tehokasta läpivientiä. Uudessa toimintamallissa OMD:n mediakonsultti toimii jatkossa kiinteästi osana Alkon markkinointiviestintätoimistokumppanin tiimiä. Lisäksi OMD:n puolella erillinen yhteyshenkilö vastaa mediasuunnittelun käytännön toteutuksesta ja jalkauttamisesta. “Alkon […]