Pepsi – nostaminen valintaryhmään ruokajuomana

Luovan idean lähtökohdat

Tavoitteena oli saada kasvatettua Pepsi Maxin valintaa ruokajuomaksi. Burgereiden suosio on Suomessa suurta, joten valittiin se ruuaksi, jonka kanssa Pepsi Maxia lähdettiin markkinoimaan. Lisäksi tunnistettiin, että koronan myötä burgereiden kotiintilaaminen oli hyvin suosittua.

Toteutettu ratkaisu

Päätettiin lähestyä ruokajuoman mainostusta uudella kulmalla. Syntyi konsepti, jossa Pepsi Max loi ensimmäisen Facebook-ryhmään perustuvan ravintolan maailmassa, joka myi ammattikokkien valmistamia omia burgereitaan Woltissa ja Foodorassa. Foodora lähti mukaan ideaan nostamalla idean omiin kanaviin, joka lisäsi merkittävästi näkyvyyttä. Kampanjaan tehtiin maksettua mainontaa, jossa hettiin suurta reachia kohderyhmästä, ja aktivoitiin kohderyhmiä postinumerokohdennuksella ravintoloiden kuljetusalueella. Lisäksi kampanjan ympärille luotiin vaikuttajayhteistyötä hampurilaisskenen vaikuttajien, kuuluisien ravintolan omistajien, lifestylebloggaajien, ruokaharrastajien ja musiikkitaiteilijan kanssa. 

75%

Mainonnan muistaminen 18-24 vuotiaissa

 

38%

Ostivat tai aikoivat ostaa Pepsi Maxia nähtyään mainontaa

+

Ansaitun media näkyvyys; IL, foodora, burger lovers fb- ryhmä.