Esittelyssä ohjelmallisen mainonnan spesialisti Heidi Alsio


OMD - Heidi Alsio

Kuka olet ja mitä teet työksesi?

Hei vaan kaikille! Olen Heidi Alsio, yksi OMD Finlandin uusimmista työntekijöistä. Toimin ohjelmallisen mainonnan spesialistina, ja työni OMD:lla onkin startannut mielenkiintoiseen aikaan keskellä maailmanlaajuista pandemiaa. Pääasiallisesti siis kotitoimistolta käsin suunnittelen ja toteutan ohjelmallisia kampanjoita Pohjoismaissa ja Baltiassa. Toimenkuvaani kuuluu myös ohjelmallisen kehitystyö sekä alan trendien seuraaminen.

Miten päädyit työskentelemään OMD:lle?

Opiskelija-aikana Erasmus rakkaus vei lähes klassisesti mukanaan ulkomaille. Alkuperäisen suunnitelman mukainen pikavisiitti Amsterdamissa venähti reiluksi viideksi vuodeksi, jonka aikana työskentelin mediatoimistossa ja adtechin puolella. Euroopassa ohjelmallisen osuus mediaostoista on suuri, ja kasvaa yhä. Monet globaalit mainostajat ovat vuosien varrella suoraviivaistaneet digitaalisen median suunnittelua ja ostoa keskittämällä toimintaansa hubeihin mediatehokkuuden ja strategisen yhdenmukaisuuden saavuttamiseksi. Pääsin tutustumaan tähän malliin Amsterdamissa mediatoimistossa, jossa toimin ohjelmallisen ja sosiaalisen median spesialistina EMEA alueella. Myöhemmin vedin myös globaalia FMCG asiakkuutta asiakasvastaavana.

Koti-ikävän ja koronan velloessa paluu Suomeen nousi agendalle. Samoihin aikoihin OMD:lla aukesi ohjelmallisen spesialistin pesti, jossa pääasiallisena asiakkuutena olisi hub-mallilla toimiva kansanvälinen asiakas. Sopisi siis kuin nenä päähän! Lennot ja muuttofirma meni nopeasti tilaukseen ja katseet suunnattiin innolla kohti tulevaa.

Mitä odotat eniten työltäsi?

On äärimmäisen mielenkiintoista päästä tutustumaan Suomen mediakenttään, mutta myös tuomaan näkökulmia Euroopasta. Ohjelmallisen kehitys on kuin juna, joka ei koskaan pysähdy. Kehityksen mukana pysyminen on mielestäni yksi tärkeimmistä, mutta myös haastavimmista tehtävistä. Otan haasteen innolla vastaan ja toivon, että pääsen implementoimaan uusia innovaatioita asiakkaidemme ohjelmallisiin strategioihin.

Mitkä ovat mielestäsi mielenkiintoisimmat trendit vuonna 2020?

Tänä vuonna on ollut mielenkiintoista seurata, kuinka yritykset ovat nykytilassa onnistuneet muokkaamaan markkinointiaan ja myynnillisiä strategioitaan digitaalisten kanavien priorisoimiseksi. Juuri digitaalisten ratkaisujen kehittäminen vastaamaan koronan myötä muuttuneita kulutustarpeita on ollut tänä vuonna yrityksille erityisen tärkeää ja oikeastaan välttämätöntä. Se kuinka digitaaliset ratkaisut ja verkkokauppa kehittyy tästä eteenpäin, tulee olemaan mielenkiintoista ja keskeistä monelle toimijalle. Uskon, että mediatoimistoilla on tärkeä rooli auttaa asiakkaitaan navigoimaan digitaalisessa transformaatiossa ja ostopolkujen suoraviivaistamisessa.

Paras uraneuvo, jonka olet saanut?

Yksi arvokkaimmista uraneuvoista on liittynyt itsestään huolenpitämiseen. Kun pää ja kroppa pelaa, ovat kaikki työelämänkin haasteet ja tavoitteet helpommin saavutettavissa. On myös muistutettu, että tavoitteita on tärkeä asettaa, mutta liian ankara itselleen ei saa olla.

Recent Content

© 2020 Copyright OMD Finland Oy.