OMD on Adweekin vuoden globaali mediatoimisto


Tiedote 25.2.2019

Mainosalan johtava julkaisu Adweek on palkinnut Mediatoimistoketju OMD Worldwiden vuoden parhaana mediatoimistoketjuna.

Maailmanlaajuisesti arvostettu palkinto on tunnustus OMD:n onnistuneesta comebackista takaisin alan johtavaksi toimistoketjuksi media-alan muutoksista seuranneiden haasteiden jälkeen. OMD on osa Omnicom Media Group -konsernia ja globaalisti suurin mediatoimistoketju.

Myös OMD Finland on luonut nahkansa uudestaan vastaamaan asiakkaiden muuttuneita tarpeita muuttuneessa markkinassa.

– Otamme palkinnon ylpeydellä vastaan myös Suomessa. Se on tunnustus siitä, että olemme niin täällä kuin maailmallakin onnistuneet tekemään oikeita asioita. Muutama vuosi sitten, kun media-ala kävi läpi suurinta murrostaan, olimme tilanteessa, jossa olisimme voineet menettää otteemme kokonaan. Toimintamallin perinpohjainen ravistelu kuitenkin tuotti tulosta ja olemme pystyneet Suomessa vastaamaan muuttuneeseen markkinaan ja kasvamaan 40 prosenttia viimeisen kolmen vuoden aikana, kertoo OMD Finlandin toimitusjohtaja Markus Grannenfelt.

Grannenfeltin mukaan kasvu on vaatinut vastavirtaan uimista. Perinteisesti mediatoimistojen liiketoiminta on ollut liitoksissa mediamarkkinan muutoksiin. Mediamainontaan käytetyt budjetit eivät kuitenkaan ole kasvaneet enää vuosiin, joten kasvu on pitänyt hakea aivan uusista aluevaltauksista.

”Käytännössä tämä on tarkoittanut uudenlaista panostusta digitaaliseen markkinointiin ja dataan sekä erityisesti investointeja uudenlaisiin rooleihin ja osaamiseen OMD:n sisällä. Myös monia rutiinitason tehtäviä on automatisoitu esimerkiksi ohjelmistorobotiikkaa hyödyntämällä”, Grannenfelt jatkaa.

Uusi asiakaslupaus konkretisoituu ajatukseen ”Better decisions, faster”

Perinteisesti mediatoimistojen ydinbisnes on perustunut median ostamiseen ja suunnitteluun. Grannenfeltin mukaan tämä ei kuitenkaan enää riitä.

”Olemme joutuneet ajattelemaan olemassaolomme tarkoituksen aivan uusista lähtökohdista. Uuden asiakaslupauksemme ”Better decisions, faster” mukaisesti meidän tehtävänämme on auttaa asiakkaitamme tekemään oikeita, tuloksellisia ratkaisuja muuttuneessa maailmassa, jossa kuluttajien käyttäytymisen ymmärtämisellä on valtava merkitys. Tässä meillä on tukena esimerkiksi Suomen isoin tietokanta kuluttajien verkkokäyttäytymisestä”, kuvaa Grannenfelt.

Lue myös Markuksen haastattelu aiheesta M&M:ssä.

Better decisions, faster.

OMD combines innovation, creativity, empathy and evidence to make Better decisions, faster on behalf of our clients so they can learn faster and act faster, create valued connections with customers, build profitable business outcomes and, ultimately, win the future. With more than 12,000 people working in over 100 countries, OMD is the world’s largest media network. Named Adweek’s Global Media Agency of the Year 2019, OMD is also currently ranked the world’s most effective media agency network in the Effie Effectiveness Index. OMD is an Omnicom Media Group agency and part of Omnicom Group. Omnicom Media Group is the media services division of Omnicom Group, Inc. (NYSE: OMC). For more information please visit http://www.omd.com/

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Recent Content

link to Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin. Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan […]
link to Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Tekoälysovellusten ja koneellisen oppimisen hyödyntäminen digitaalisen mainonnan parissa ei taida olla kenellekään täysin uusi konsepti? Uutinen ei varmasti myöskään ole se fakta, että kyseiset työkalut kehittyvät hyvin nopeaa tahtia. Uutta on kuitenkin se, miten näillä työkaluilla voidaan saada vain yhdestä henkilön valokuvasta muunnettua ja tuotettua vakuuttavan oloista videokuvaa.