Kesäblogi – OMD:n digityöläiset X 1


Kesäblogisarjassamme tutustumme OMD:n digitaalisen markkinoinnin ammattilaisiin. Mitä tekee SEO-Manager? Entä Social Media Producer? Lue kolmen digitaalisen osaajan tarinat viiden kysymyksen pikahaastatteluina. Ensimmäisenä esittelyssä Content Performance Manager Zain Shoaib.

Mikä on tehtäväsi OMD:lla pähkinänkuoressa?

Tehostaa asiakkaittemme kohderyhmätavoittavuutta hakukoneissa, eritoten orgaanisessa haussa, kuten Googlessa. Eli lyhyesti sanottuna ratkaisen asiakkaiden eri haasteita liittyen hakukoneoptimointiin (SEO).

Käytännössä tämä tehdään kohtelemalla hakusanoja hakuaikeina ja sisältöä väylänä konversioon. SEO:ssa tehdään todella paljon töitä datan parissa.

Minkälaisten asioiden kanssa työviikkosi kuluu?

Vaihtelevat asiakasprojektit, mukaansatempaavat asiakaspalaverit sekä loistavat kollegat. Ja tietenkin futiskauden aikana klo 17:00 alkavat matsit. SEO:ssa keskitymme viikoittain oman median, verkkosivujen sisältöjen sekä GMB sivujen (Google My Business) optimointiin.

Minkälaista on ollut työskennellä OMD:lla?

Nopeatempoista, mutta kuitenkin vauhdissa pysyy mukana. Vajaa kolme vuotta ollessani OMD:lla on tullut opittua paljon, myöskin oman spesialiteettialan ulkopuolelta. Tykkään erityisesti siitä, että meidän tiimin sisällä kaikki tukevat toisiaan. Vielä ei ole tullut vastaan kysymystä jota ei oltaisi saatu ratkottua yhdessä.

Kaikista palkitsevinta työssäni on jakaa omaa osaamista kollegoille, sekä jatkuva uuden oppiminen muilta. Täällä on erinomainen ilmapiiri keskustella markkinoinnin eri ilmiöistä, oli kyseessä sitten Kylie Jennerin twiittien vaikutuksesta Snapchatin pörssiarvoon tai sopivan deitin löytämisestä tekoälyn avulla. Aina on jotain mistä keskustella. Työkavereiden kanssa käydyt keskustelut techiin ja markkinointiin liittyvistä julkaisuista inspiroivat päivittäin.

Mitkä ovat mielestäsi tämän hetken kolme isointa trendiä markkinoinnissa?

  • Creative Storytelling – Luovaa tarinankerrontaa osana brändin kehittämistä, joka esitellään yhtenäisenä viestinä alustasta riippumatta.
  • Growth Hacking – Kasvun tavoittelua poikkeuksellisilla markkinointikeinoilla. Kasvuhakkerointi on ollut selvä trendi markkinointialalla jo pidemmän aikaa, mutta nyt alkaa huomaamaan että ilmiö on levinnyt laajasti muuallekin bisnesmaailmaan.
  • AI – Tekoäly – Kun puhutaan nimenomaan markkinoinnista niin tekoälyn suurin potentiaali on selvästi personoiduissa sisällöissä osana asiakaskokemuksen kehittämistä.

Kesälukuvinkkisi. Eli mitä markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin blogeja suosittelet seuraamaan?

Etsimme jatkuvasti uusia osaavia kollegoita tai uraansa aloittelevia tulevaisuuden ammattilaisia joukkoomme. Jos työt kiinnostavat, katso avoimet paikkamme: http://www.omdblog.fi/avoimet-tyopaikat.

Recent Content

link to COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

Lataa artikkeli pdf-muodossa. Elämme suurimman globaalin muutoksen keskellä sitten vuoden 2008 finanssikriisin. Sen vaikutukset näkyvät jo nyt kuluttajakäyttäytymisen, mediakulutuksen ja markkinoinnin sekä markkinointibudjettien muutoksina.  Suomi tulee muihin Euroopan ja Aasian maihin verrattuna muutaman viikon jälkijunassa ja tässä tilanteessa se antaa meille mahdollisuuden oppia muilta markkinoilta, miten reagoida uuteen tilanteeseen. MEDIAN KULUTUS JA MAINOSTAJIEN MEDIAPANOSTUKSET Väestön […]
link to Vinkit etätyön ja lastenhoidon yhdistämiseen

Vinkit etätyön ja lastenhoidon yhdistämiseen

Monet meistä ovat nyt uuden edessä kun samaan aikaan pitäisi hoitaa kahdet työt: omat työt etänä sekä lasten hoito. Tässä meiltä muutama vinkki miten voit saada päiväsi sujumaan paremmin: Sovi yhdessä lasten kanssa edellisenä iltana millainen on seuraavan päivän ohjelma / lukujärjestys. Kirjoita (tai piirrä jos lapsi on pienempi) lukujärjestys esimerkiksi paperille tai piirustustaululle näkyville. […]