Markkinointieurojen lyhyen ja pitkän aikavälin tasapaino


Ihan ensiksi haluan kysyä sinulta kysymyksen: Jos saisit vielä tänään sitoumuksetta tilillesi 20 000 €, ottaisitko ko. summan heti vai odottaisitko vuoden päähän, jolloin saisit varmuudella 50 000 €? Voisin kuvitella monen odottavan vuoden päähän. Miksi yrityksen liiketoiminnan pitäisi erota tästä millään tavalla? Miksi yritys haluaisi rahansa heti, jos hieman myöhemmin olisi saatavissa hieman enemmän?

Dataohjautuvan reaaliaikaisen markkinoinnin ongelma

Nykyinen dataohjautuva reaaliaikainen markkinointi tukeutuu helposti nykyasiakasdatan hyödyntämiseen ja lyhytaikaisiin nopeasti optimoitaviin tuloksiin. Nykyiset markkinointiteknologiakoneistot eivät vielä osaa kaikessa potentiaalissaan katsoa pidemmälle tulevaan, jolloin fokus on lyhytnäköisesti olemassa olevan kysynnän valjastamisessa, ja uuden kysynnän luominen jää taka-alalle tai unohtuu kokonaan.

Lähde: IPA Media in Focus

Balanssin löytäminen

Kysynnän luominen ja harkintaryhmään pääseminen kuuluvat yrityksen tärkeimpiin tehtäviin (mm. McKinsey 2017). Näissä tehtävissä onnistuminen vaatii pitkäjänteistä bränditekemistä ja panostamista asiakkaan tunnesiteen rakentamiseen. Tuloksellisuuden näkökulmasta yrityksen on siis panostettava brändin rakennukseen teknologia-, automaatio- ja tekoäly-hypen rinnalla.

Lähde: IPA Media in Focus

60/40?

Kuinka paljon sitten panostaa lyhyen vs. pitkän aikavälin tekemiseen? IPA:n The Long and the Short of It puhuu 60/40-jaosta (pitkä/lyhyt). YouTubesta löydät tunnin mittaisen esityksen siitä, miten yrityksen koko, sektori tai brändin spesialiteetti voi vaikuttaa ko. jakoon.

Vaihtoehtoisesti voit olla myös meihin yhteydessä, niin pähkäillään jakoa yhdessä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Recent Content

link to Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin. Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan […]
link to Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Tekoälysovellusten ja koneellisen oppimisen hyödyntäminen digitaalisen mainonnan parissa ei taida olla kenellekään täysin uusi konsepti? Uutinen ei varmasti myöskään ole se fakta, että kyseiset työkalut kehittyvät hyvin nopeaa tahtia. Uutta on kuitenkin se, miten näillä työkaluilla voidaan saada vain yhdestä henkilön valokuvasta muunnettua ja tuotettua vakuuttavan oloista videokuvaa.