Kuulumiset #Slush18:sta


Slush keräsi jälleen Messukeskukseen saman katon alle ison joukon teknologian ja innovaation entusiasteja. Tämän vuoden puheenvuorojen laajasta skaalasta voi nostaa muutaman ajankohtaisen markkinoinnin neuvon, joita alan ammattilaiset jakoivat aloitteleville yrityksille. Vinkit ovat hyödyllisiä etenkin start upeille, mutta toimivat myös erinomaisesti isomman skaalan yrityksille.

1. Brändin rakentamisen merkitys

Sophia Bendz, Natasha Lytton, Arnd Mueller ja Babba C Rivera keskustelivat tiistaina, kuinka aloittaa brändin rakentaminen tyhjästä. Brändin merkitys voi etenkin yrityksen elämänkaaren alkumetreillä jäädä muiden korkeammalle arvotettujen toimenpiteiden jalkoihin, eikä monet insinööritaustaiset yritysjohtajat tahdo myöntää sen tärkeyttä. Yrityksen brändi on kuitenkin se, jonka kuluttajat yrityksestä kohtaavat ensimmäisenä kosketuspisteestä riippumatta. Panelistit neuvovatkin investoimaan brändin rakentamiseen resursseja ja kehottaa yritystä myös itse sitoutumaan brändiin. Brändin merkitystä voi olla vaikea perustella tuloshakuiselle yritysjohdolle sen vaikean mitattavuuden vuoksi, mutta sen vaikutukset ovat usein hyvinkin pitkäjänteisiä.

2. Tekoäly vs. luovuus

Elinor Samuelsson, Matt Jones ja Roelof Pieters pohtivat puheenvuorossaan datan ja tekoälyn roolia luovassa työssä. Tekoälyn kehittyessä huimaa vauhtia mm. markkinoinnin ammattilaiset keskustelevat tekoälyn mahdollisuuksista osana luovaa työtä. Monet varmasti etsivät tekoälylle paikkaa luovan työn prosessissa, jotta se toisi säästöjä tiettyjen toimintojen automatisoinnissa. Luovat ammattilaiset taas saattavat pelätä työnsä puolesta, jos tekoäly tulevaisuudessa korvaa ihmisen tekemän työn. Panelistit kuitenkin olivat yhtä mieltä siitä, ettei tekoäly ole sellaisenaan valmis korvaamaan ihmisen tekemää luovaa työtä, vaan ennemminkin täydentää sitä toimien luovan työn tukena. Tekoälyn tuomaa helpotusta mekaaniseen työhön ei saisi pelätä, vaan nähdä sen tuomat hyödyt esimerkiksi ajan käytössä, jolloin aikaa säästyy luovalle ajatustyölle.

3. Muistilista tuloshakuiseen markkinointiin

Gessica Bicego, Christian Meermann, Eva Leach sekä Stewart Rogers tutustuttivat keskiviikkona yleisönsä performance marketingiin, eli tuloshakuiseen markkinointiin. Suoritushakumarkkinoinnilla tarkoitetaan datalla rikastettua markkinointia, jolle on asetettu selkeät tulospohjaiset tavoitteet. Suoritushakuista markkinointia aloittelevien on panelistien mukaan tärkeintä ymmärtää yrityksen liiketoiminta, sen tavoitteet ja syyt niiden takana. Tuloshakuisen markkinoinnin suunnittelun muistilistalle tulee ottaa ainakin seuraavat seikat:

  • Aseta markkinoinnin toimenpiteille tarkat KPI:t
  • Pidä huoli, että seuranta on kunnossa
  • Laske mitä olet valmis maksamaan tavoittelemistasi tuloksista

Muun muassa nämä aiheet ovat markkinoinnin ammattilaisille varmasti tuttuja ja keskustelua niistä on käyty jo vuosia. Täältä voit löytää meidän aiemman blogikirjoituksen tekoälyyn ja siitä tehtyyn tutkimukseen liittyen ja täältä löydät kirjoituksen koskien dataohjautuvaa brändijohtamista. Aiheet ovat meille OMD:läisille lähellä sydäntä, joten keskustelemme niistä mieluusti lisää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Recent Content

link to Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin. Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan […]
link to Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Näin tekoäly muuttaa valokuvat videoksi

Tekoälysovellusten ja koneellisen oppimisen hyödyntäminen digitaalisen mainonnan parissa ei taida olla kenellekään täysin uusi konsepti? Uutinen ei varmasti myöskään ole se fakta, että kyseiset työkalut kehittyvät hyvin nopeaa tahtia. Uutta on kuitenkin se, miten näillä työkaluilla voidaan saada vain yhdestä henkilön valokuvasta muunnettua ja tuotettua vakuuttavan oloista videokuvaa.