Tuben Vaikuttavuus 2018


Tubettajat ovat nousseet viime vuosina koko kansan seuraamiksi mielipidevaikuttajiksi. Myös tubettajien tekemät kaupalliset yhteistyöt yritysten kanssa yleistyvät nopeasti. Mutta miten kumppanuudet tubettajien tuottamissa sisällöissä vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja miten näihin suhtaudutaan?

Toteutimme Troot Networkille kartoituksen, joka pureutuu nuorten aikuisten mediatottumuksiin ja tukee vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua (n=1000).

Tutkimus selvitti mm. seuraavia asioita:

  • Mitkä mediat ovat nuorille aikuisille tärkeimpiä juuri nyt?
  • Miten katsojat suhtautuvat kaupallisiin kumppanuuksiin YouTubessa?
  • Millainen vaikutus Tuben kumppanuuksilla on ostopäätöksiin?
  • Millaiset kaupalliset yhteistyöt vetoavat katsojiin parhaiten?

Tutkimuksen tuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä.

Lisää aiheesta:

Joka kolmas nuori on lopettanut tubettajan seuraamisen markkinointituputuksen takia”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/H75HZRY2

Recent Content

link to Videon voima brändille – Kolme jouluista tarinaa

Videon voima brändille – Kolme jouluista tarinaa

Tarinoilla on viihdytetty ja opetettu ihmisiä kautta aikojen. Liikkuvan kuvan ja äänen siivittämällä tarinalla on erityistä tunteisiin vetoavaa voimaa, mikä onkin yksi tehokkaimmista vaikuttamisen keinoista. OMD:n perinteisessä puurojuhlassa saimme puuron ja glögin äärellä nauttia Jani Halmeen jouluisesta tarinatuokiosta. Konsernitoverimme esitteli kolme valitsemaansa kaikkien aikojen joulumainosta ja avasi tarinoiden hyödyntämistä markkinoinnissa. Tunteisiin vetoaa John Lewisin mainos […]
link to Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Tiedote: Airomi vie markkinoinnin koneoppimisen aikakaudelle

Airomi on yrityksen johdolle tarkoitettu koneoppiva markkinoinnin johtamisen alusta OMD Finland haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään entistä tehokkaampaa ja vaikuttavampaa markkinointia. Hyödynnämme maailman parhaita markkinoinnin työkaluja ja prosesseja ja sovellamme niitä suomalaisiin olosuhteisiin. Siksi kerromme nyt ylpeänä, että OMD Finlandin emoyhtiö Omnicom Media Group Finland ja suomalainen tekoälyn ja analytiikan edelläkävijäyritys Houston Analytics tuovat markkinoille koneoppivan markkinoinnin johtamisen alustan […]