Tuben Vaikuttavuus 2018


Tubettajat ovat nousseet viime vuosina koko kansan seuraamiksi mielipidevaikuttajiksi. Myös tubettajien tekemät kaupalliset yhteistyöt yritysten kanssa yleistyvät nopeasti. Mutta miten kumppanuudet tubettajien tuottamissa sisällöissä vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja miten näihin suhtaudutaan?

Toteutimme Troot Networkille kartoituksen, joka pureutuu nuorten aikuisten mediatottumuksiin ja tukee vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua (n=1000).

Tutkimus selvitti mm. seuraavia asioita:

  • Mitkä mediat ovat nuorille aikuisille tärkeimpiä juuri nyt?
  • Miten katsojat suhtautuvat kaupallisiin kumppanuuksiin YouTubessa?
  • Millainen vaikutus Tuben kumppanuuksilla on ostopäätöksiin?
  • Millaiset kaupalliset yhteistyöt vetoavat katsojiin parhaiten?

Tutkimuksen tuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä.

Lisää aiheesta:

Joka kolmas nuori on lopettanut tubettajan seuraamisen markkinointituputuksen takia”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/H75HZRY2

Recent Content

link to POIKKEUSAIKOINA PIDÄ HUOLTA BRÄNDISTÄSI

POIKKEUSAIKOINA PIDÄ HUOLTA BRÄNDISTÄSI

Viime blogissamme viittasimme vuoden 2008 finanssikriisiin ja siihen, miten COVID-19-pandemian vaikutukset talouteen ja markkinointiin tulevat olevaan samansuuntaiset tai jopa vakavammat. Miettiessämme eri skenaarioita siitä, mitä tulee tapahtumaan ja miten toimimme pandemian aikana sekä sen jälkeen, on hyvä ensin katsoa lähihistoriaan ja siihen, millaisia vaikutuksia 2008 kriisillä oli. Kantarin yli 35 000 kuluttajalla teettämän globaalin tutkimuksen mukaan […]
link to COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

COVID-19 - Näkemyksiä pandemian vaikutuksesta markkinointiin ja mediaan Suomessa

Lataa artikkeli pdf-muodossa. Elämme suurimman globaalin muutoksen keskellä sitten vuoden 2008 finanssikriisin. Sen vaikutukset näkyvät jo nyt kuluttajakäyttäytymisen, mediakulutuksen ja markkinoinnin sekä markkinointibudjettien muutoksina.  Suomi tulee muihin Euroopan ja Aasian maihin verrattuna muutaman viikon jälkijunassa ja tässä tilanteessa se antaa meille mahdollisuuden oppia muilta markkinoilta, miten reagoida uuteen tilanteeseen. MEDIAN KULUTUS JA MAINOSTAJIEN MEDIAPANOSTUKSET Väestön […]