Tuben Vaikuttavuus 2018


Tubettajat ovat nousseet viime vuosina koko kansan seuraamiksi mielipidevaikuttajiksi. Myös tubettajien tekemät kaupalliset yhteistyöt yritysten kanssa yleistyvät nopeasti. Mutta miten kumppanuudet tubettajien tuottamissa sisällöissä vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja miten näihin suhtaudutaan?

Toteutimme Troot Networkille kartoituksen, joka pureutuu nuorten aikuisten mediatottumuksiin ja tukee vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua (n=1000).

Tutkimus selvitti mm. seuraavia asioita:

  • Mitkä mediat ovat nuorille aikuisille tärkeimpiä juuri nyt?
  • Miten katsojat suhtautuvat kaupallisiin kumppanuuksiin YouTubessa?
  • Millainen vaikutus Tuben kumppanuuksilla on ostopäätöksiin?
  • Millaiset kaupalliset yhteistyöt vetoavat katsojiin parhaiten?

Tutkimuksen tuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä.

Lisää aiheesta:

Joka kolmas nuori on lopettanut tubettajan seuraamisen markkinointituputuksen takia”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/H75HZRY2

Recent Content

link to #OMDuratarinat – Some-markkinoijan tärkeimmät taidot vuonna 2020

#OMDuratarinat – Some-markkinoijan tärkeimmät taidot vuonna 2020

#OMDuratarinat blogisarjassamme tutustumme OMD:n markkinoinnin ammattilaisiin. Tässä kuussa esittelyssä some-spesialisti ja uusi vahvistuksemme Jack Tarvajärvi, joka kertoo urastaan ja siitä, mitä taitoja (some-)markkinoijalta vaaditaan vuonna 2020. Kuka olet ja mitä teet työksesi? Hei internet! Nimeni on Jack Tarvajärvi ja aloitin vuoden alussa OMD:llä työnimikkeellä Social Media Specialist. Työnkuvaani kuuluu asiantuntijuus sosiaalisen median kaupallisten kampanjoiden parissa. […]