”Suomalaisten epäluottamus tekoälyä kohtaan on yritysten syy”, strategiajohtajamme Timo Paloheimo Kauppalehdessä

”Kuluttajat eivät näe tekoälyn mahdollisuuksia, sillä yritykset eivät ole tarjonneet heille positiivisia esimerkkejä. Kuluttajan kannalta ei ole olennaista hyödyntääkö hänen käyttämänsä palvelu tekoälyä, vaan se, helpottuuko hänen elämänsä. Tärkeintä on ymmärtää asiakkaan tarpeita”. Kirjoittaa strategiajohtajamme Timo Paloheimo kauppalehdessä aikaisemmin tällä viikolla. Koko kirjoituksen voit lukea tästä.

Laadimme syksyllä laajan tutkimuksen tekoälyn tilasta Suomessa, joka osoitti että suomalaiset tuntevat tekoälyä heikommin kuin eurooppalaiset keskimäärin. Tutkimuksen tuloksiin voit tutustua tarkemmin tästä.